<- ->

ANA SAYFA   I   CANLI YAYIN   I   WEB TV   I   HABERLER   I ARAMA YAP  I  ÜYE OL  I  İLETİŞİM

RTV 66 TV

Yozgat Haberleri   ?  G
Nijeryalı Öğrenciler Yozgat'ı Sevdi - Rtv66 TV

Nijeryalı Öğrenciler Yozgat'ı Sevdi

Nijerya'daki Türk okullarında eğitim gören Nijeryalı öğrenciler, 15 günlük gezi kapsamında Türkiye'ye geldi. Öğrenciler İstanbul, Ankara ve çeşitli il gezilerinin ardından Yozgat'a geldi. Nijerya'nın Başkenti Abuja'daki Türk Okulu 7. sınıf öğrencilerinden 9 kişilik grup ve Türkçe Öğretmeni Tuncer Pekbak, Yozgat'ta Tarihi Çapanoğlu Camii, Çamlık Milli Parkı, Tarihi Hayri İnal Konağı ziyaretlerinin ardından, Yozgat Aktif Sanayici ve İşadamları Derneği (YASİAD) Yönetim Kurulu Başkanı Rahmi Nazlıoğlu, yönetim kurulu üyeleri ve Eğitimci Yazar Mahir Şahin ile birlikte Özel Ergin İlköğretim Okulu'nu ziyaret etti. Nijeryalı öğrenciler, Okul Müdürü Ali Acar'dan eğitimle ilgili bilgi aldı. Türkiye'yi ve Yozgat'ı çok sevdiklerini belirten öğrenciler, "Biz Nijerya'nın Başkenti Abuja'daki Türk okulunda 7. sınıfta okuyoruz ve Türkçe konuşabiliyoruz. Öğretmenlerimizi çok seviyoruz. Bizlere karşı kendi ailelerinden biri gibi çok samimi ve sıcakkanlı davranıyorlar. Burada olmaktan dolayı çok sevinçliyiz. " dedi. Okul Müdürü Ali Acar da Nijeryalı öğrencileri ağırlamaktan dolayı mutlu olduklarını ifade etti. Acar, "Türk okullarında eğitim gören Nijeryalı öğrencilerimizin, ülkemizi ve Yozgat'ımızı ziyaret etmeleri ve Türkçe konuşmaları gerçekten gurur duyulması gereken bir durumdur. Ayrıca, gurur duyduğumuz diğer bir konu da bu yıl 15-30 Haziran tarihleri arasında gerçekleştirilecek Türkçe Olimpiyatları'nın 9. 'sunu kutluyor olmamızdır. " diye konuştu. "HAFTASONU DAHİ OKULUNDA KALMAK İSTİYOR" Eğitimci Yazar Mahir Şahin ise Türk okullarında eğitim gören Nijeryalı öğrencileri Yozgat'ta görmekten dolayı mutlu olduğunu ifade etti. Şahin, şöyle dedi: "Dünyada yüzlerce ülkede Türk okullarında yabancı öğrenciler eğitim görmekte ve Türkçe öğrenmektedir. Türk kültürünü, örf ve adetlerini geleneklerini bu şekilde benimseyerek sevmektedir. Yurt dışındaki bir Türk okulunda şahit olduğum bir olayda çok duygulandım; bir yabancı öğrenci hafta sonu evine gitmek istemiyor ve yurtta diğer arkadaşları ile kalmak istiyordu. Sebebini sorduğumda annem babam gece geç saatlere kadar sürekli alkol alıyor sonra da sızıp kalıyorlardı. Ertesi gün akşama doğru ancak kendilerine geliyor benle doğru dürüst ilgilenemiyorlardı. Yani onların yanında pek mutlu olamıyor, doğru düzgün zaman geçiremiyordum. Fakat ben burada arkadaşlarımla öğretmenlerimle daha güzel vakit geçiriyorum. Okulumuzu evimden daha çok seviyorum demesi, beni oldukça duygulandırmıştı. İşte Türk okullarımızın sayesinde bu yabancı çocuk Türk gibi konuşabiliyor ve Türk gibi yaşamak istiyor. Bundan daha güzel ne olabilir. " "ÜLKELERDE TÜRK OKULLARINDA TÜRK BAYRAĞININ DALGALANMASINI GÖRMEK MUTLU ETTİ" YASİAD Başkanı Rahmi Nazlı Oğlu ise çeşitli iş gezileri kapsamında yurt dışı gezilerine katıldığını belirterek, "Yozgatlı iş adamlarımızla birlikte dünyanın çeşitli ülkelerinde iş gezilerine katıldık. Oralarda ekonomik anlamda ticari araştırmalar yaptık. İş adamları ile birlikte ticari faaliyetler çerçevesinde ortak kararlar aldık. Gittiğimiz her ülkede bulunan Türk okullarını görmek Türk bayrağının dalgalanmasını görmek bizleri hem mutlu etti, hem de çok duygulandırdı. İşte bugün ilimize gelen bu Nijeryalı öğrencilerimiz bu okullarımızın bir ürünüdür. Allah, bu okulların açılmasına vesile olanlardan razı olsun. " diye konuştu. Öğrenciler, Özel Ergin İlköğretim Okulu'nda, okul yetkilileri ve YASİAD üyeleri ile birlikte hatıra fotoğrafı çektirdi.

( Bu Habere Yorum Yazmak İstemez misin ! )